Sunday, March 07, 2010

Ideas

星期天早上看报纸是我的一大享受。今天,我又看到了一篇好文章。Sunday Times采访了Wikipedia的创办人 - Jimmy Wales。他的一番话让我想起了几个已被我遗忘了一阵子的生活原则。

I don't spend hours wandering around shopping malls. I don't care about “stuff”. I like to keep my life simple. I live in the world of ideas. I take pride in my work and I like to focus my mind on it. I think our first responsibility as humans is to think, to focus our minds and consider what we're doing and what we ought to be doing.

真令我汗颜啊!最近,我总在想些鸡毛蒜皮的小事(stuff),而忘了其实应该集中精力开拓思想(ideas)。生活简单,才能集中精神。天生我材必有用。老天爷给了我一个不错的脑袋,应该大用,而不该在买什么,吃什么,穿什么上花太多时间,免得暴殄天物。

1 comment:

Unknown said...

I love this quote, and have RTed on facebook, hope you don't mind! :)

I love reading Newspapers on a Sunday too!